Hitotsubashi University Faculty of Commerce and Management, Tokyo Japan, Junior research fellow,, 2009年 - 2010年
一橋大学商学部 特任講師, Faculty of Commerce and Management, 2009年 - 2010年
Doshisha Universsi,, 2010年 -
同志社大学商学部 助教, Faculty of Commerce, 2010年 -
Hitotsubashi University Faculty of Commerce and Management, GCOE program Research Affiliate(Shibusawa project),, 2009年 -
一橋大学大学院商学研究科 GCOEプログラム 学外研究員(渋沢プロジェクト), 2009年 -
The Popularization of Department Stores and the System for Creating Trends (1910-1930)
Yuki Yamauchi
Japanese Research in Business History, Business History Society of Japan, Volume 31(Volume 31) 47 - 66, 2014年
Eiichi Shibusawa's Women's Education : Wives in the Business Community
山内雄気
同志社商学, 第65巻(第6号) 264 - 283, 2014年
Why was Meisen, Japan's traditional working clothe, accepted well in the market as everyday clothes and stylish garments between 1900 to 1930?
山内雄気
同志社商学, 同志社大学, 第65巻(第5号) 767 - 781, 2014年
The Popularization of Department Stores and the System for Creating Trends (1910-1930)
Yuki Yamauchi
Japanese Research in Business History, Volume 31(Volume 31) 47 - 66, 2014年
Eiichi Shibusawa's Women's Education : Wives in the Business Community
Yuki Yamauchi
第65巻(第6号) 264 - 283, 2014年
Why was Meisen, Japan's traditional working clothe, accepted well in the market as everyday clothes and stylish garments between 1900 to 1930?
Yuki Yamauchi
第65巻(第5号) 767 - 781, 2014年
女子高等教育による新しい社会と家庭の実現──日本女子大学校に対する支持と尽力
山内雄気; 橘川武郎; 島田昌和; 田中一弘
渋沢栄一と人づくり, 2013年
New Famaily, New Women and New Society! : advanced education for women and Eiich Shibusawa
YAMAUCHI Yuki; KIKKAWA Takeo; SHIMADA Masakazu; TANAKA Kazuhiro
The Development of human resources by Eiich Shibusawa,, 2013年
Happen to be Fashionable?: New Practice Creation Through the Sequence of Multiple Actors
山内 雄気; Endo,Takahiro
日本企業研究センターワーキングペーパー, (115) 43496 , 2010年
Happen to be Fashionable?: New Practice Creation Through the Sequence of Multiple Actors
HJBS Working Paper Series,, (115) 43496 , 2010年
1920年代の銘仙大衆化
山内 雄気
日本企業研究センターワーキングペーパー, (88) 43488 , 2009年
大衆商品「模様銘仙」の登場
山内 雄気
日本企業研究センターワーキングペーパー, (90) 43495 , 2009年
1920年代における百貨店の大衆化戦略
山内 雄気
日本企業研究センターワーキングペーパー, (88) 43483 , 2009年
1920年代の銘仙市場の拡大と流行伝達の仕組み
山内 雄気
経営史学, 44(1) 43555 , 2009年
The Growing Silk Textile Market in Japan (1920-1930)
HJBS Working Paper Series, (88) 43488 , 2009年
The First Affordable Silk Textile Moyo Meisen in Japan (1915-1930)
HJBS Working Paper Series, (90) 43495 , 2009年
Low-price High-volume Strategy at Japanese Department Stores (1920-1930)
HJBS Working Paper Series, (88) 43483 , 2009年
Market growth of the silk textile Meisen in the 1920s and the new system of the fashion creation
Japan Business History Review, 44(1) 43555 , 2009年
Fashion Creation System in Japan (1920-1930)
山内 雄気
日本企業研究センターワーキングペーパー, (95) 1 - 33
Fashion Creation System in Japan (1920-1930)
GCOE Working Paper Series, (95) 1 - 33
The Role of Enterepreneurs for Modern Japanese Women's Education
The 50th Congress of the Business History Society of Japan, 2014年
The Role of Enterepreneurs for Modern Japanese Women's Education
第50回日本経営史学会全国大会, 2014年
絹の大衆化と昭和モダン-大衆商品模様銘仙の誕生
山内 雄気
染織品と染織文化財研究会, 2012年, 神戸
The special sale starategy of department stores in Japan (1910-1930)
The regular meeting of the Business History Society of Japan June 23 2012: Kyoto., 2012年
The Birth of Highly Educated Housewives and Business Modernization
EBHA - BHSJ Paris 2012 : Business enterprises and the tensions between local and global, 30th August-1st September 2012; Paris., 2012年
百貨店の大衆化と特売会(1910-1930)
日本経営史学会関西部会 2012年度6月例会,6月23日 2012年; 京都., 2012年
女子高等教育と日本のビジネスの近代化
欧州経営史学会・日本経営史学会共済国際会議, 8月30日-9月1日 2012年, パリ., 2012年
You are not the only one: The role of multiple actors in new practice creation
27th EGOS Colloquium, Gothenburg, July 6th–9th, 2011; Gothenburg, 2011年
複数アクターによる新たな制度構築
第27回 EGOS会議, 6月6日-9日 2011,ゴッテンブルグ,スウェーデン., 2011年
Why was Meisen, Japan's traditional working clothe, accepted well in the market as everyday clothes and stylish garments between1900 to1930?
Pasold Research Fund and CHORD joint conference, 8 - 9 September 2010; Wolverhampton UK., 2010年
なぜ銘仙は大衆着となれたのか(1900-1930年)
Pasold Research Fund・CHORD共催会議, 2010年9月8日-9日, ウルバーハンプトン,英国., 2010年
The Japanese Fashion Creation System in the 1920s
European Business History Association—Business History Conference Joint Annual Meeting, June 11-13, 2009: Milan, Italy., 2009年
How Japanese People Accepted Meisen Silk: from Common Clothes to Street Clothes
The 45th Annual Meeting of the Business History Society Japan, October 3th-4th 2009; Kyoto, Japan., 2009年
大正期における日本のファッション創出の仕組み
第55回 欧州経営史学会・アメリカ経営史学会共催会議, 6月11日-13日, ミラノ., 2009年
どのように銘仙は大衆化したのか-常用着から外出着へ
第45回 日本経営史学会 全国大会, 2009年10月3日-4日 2009年, 京都., 2009年
Technological Change of Weaving and the Diffusion of Power-loom in the Silk District
The 82th Annual Meeting of the Japan Society of Business Administration, September 5th-6th 2008; Tokyo, Japan., 2008年
The first affordable silk textile in Japan (1915-1930) - the innovation of weaving and the diffusion of power looms
The 77th Annual Conference of Socio-Economic History Society, September 27th - 28th 2008, Hiroshima, Japan., 2008年
染織工程における模様表現の革新と絹織物の大衆化
第82回 日本経営学会全国大会 9月5日-6日 2008年, 東京, 2008年
大衆商品「模様銘仙」の登場-染織工程における模様表現技術の革新と力織機の普及-
第77回 社会経済史学会 全国大会 2008年9月27日-28日, 広島, 2008年
Market growth of Meisen silk and the strategic change of the department stores in the 1920th
The 43th Annual Conference of the Business History Society of Japan, October 20th -21th 2012, Ehime, Japan., 2007年
反動恐慌期から昭和初期における 銘仙の拡大-1920年代の百貨店の分析を中心に
第43回 経営史学会 全国大会 2007年10月20日-21日, 愛媛, 2007年