Japanese instructor, Language Resource Center, Columbia University, 2002年 - 2005年
コロンビア大学言語資料室日本語講師, 2002年 - 2005年
Japanese instructor, JET Alumni Association, NY, 2001年 - 2002年
JETプログラム同窓会ニューヨーク支部日本語クラス日本語講師, 2001年 - 2002年
ESL instructor, CEP progam, Teachers College, Columbia University, 2000年 - 2001年
コロンビア大学教育大学院ESLプログラム英語講師, 2000年 - 2001年
Assistant to English instructor, ESL program, the University of Georgia, 1999年 - 2000年
ジョージア大学ESLプログラム英語講師助手, 1999年 - 2000年
English instructor, Kaiz Language Institute, Nagoya, Japan,, 1996年 - 1999年
カイズ外語学院英語講師, 1996年 - 1999年
English instructor, Ikuei Gakuin, Arcadia, California,, 1994年 - 1995年
Assistant, Japanese program, California State University, Northridge,, 1994年 - 1995年
カリフォルニア州育英学院アーケディア校英語講師, 1994年 - 1995年
カリフォルニア州立大学ノースリッジ校日本語プログラム助手, 1994年 - 1995年
コロンビア大学教育大学院, 人文学部, 応用言語学専攻, - 2007年
Teachers College, Columbia University, Department of Arts and Humanities, Program in Applied Linguistics, - 2007年
カリフォルニア州立大学ノースリッジ校, -, 言語学専攻, - 1995年
California State University, Northridge, College of Humanities, Linguistics Program, - 1995年
関西外国語大学, 外国語学部, 英米語学科, - 1993年
関西外国語大学, Faculty of Foreign Language, - 1993年
Tapping into learner noticing measured by stimulated recall
Mikiko SUZUKI; スズキ ミキコ; Suzuki Mikiko
コミュニカーレ = Communicare : Doshisha studies in global communications, 同志社大学グローバル・コミュニケーション学会, 4(4) 79 - 100, 2015年
Japanese Speakers' Perception and Production of English /n/: Negative Transfer From Japanese /n/
鈴木 美紀子
10 137 - 152, 2011年
Japanese Speakers' Perception and Production of English /n/: Negative Transfer From Japanese /n/
Studies in Language Sciences 10, 10 137 - 152, 2011年
A Study of Responses to Nonverbal Expression of Needs
鈴木 美紀子
6 277 - 292, 2007年
A Study of Responses to Nonverbal Expression of Needs
Studies in Language Sciences, 6 277 - 292, 2007年
The comparative fallacy in studies on corrective feedback
鈴木 美紀子
4(1), 2004年
Corrective feedback and learner uptake in adult ESL classrooms
鈴木 美紀子
4(2), 2004年
The comparative fallacy in studies on corrective feedback
Teachers College, Columbia University Working Papers in TESOL & Applied Linguistics, 4(1), 2004年
Corrective feedback and learner uptake in adult ESL classrooms
Teachers College, Columbia University Working Papers in TESOL & Applied Linguistics, 4(2), 2004年
Learner Uptake and Second Language Learning
鈴木 美紀子
Learner Uptake and Second Language Learning
Teachers College, Columbia University, New York, NY
Perception of negative transfer of allophonic differences: Japanese /n/ to English /n/
鈴木 美紀子
JSLS, 2008年, Shizuoka, Japan
Uptake, the level of noticing, and L2 learning by adult Japanese learners of English
鈴木 美紀子
AILA, 2008年, Essen, Germany
Learner uptake and second language learning
鈴木 美紀子
AAAL, 2007年, Costa Mesa, California
Differential effects of uptake on learning of English past tense by Japanese EFL learners
鈴木 美紀子
SLRF, 2007年, Urbana-Champaign, Illinois
Corrective feedback and learner uptake in adult ESL classroom interaction
鈴木 美紀子
AILA, 2005年, Madison, Wisconsin
Corrective feedback and learner uptake in adult ESL classrooms
鈴木 美紀子
SLRF, 2005年, New York, New York
Facilitating grammatical development through pedagogic tasks
鈴木 美紀子
TESOL, 2004年, Long Beach, California
A study of responses to nonverbal expression of needs
鈴木 美紀子
JSLS, 2004年, Nagoya, Japan
Effects of Japanese accented English
鈴木 美紀子
TESOL, 2003年, Baltimore, Maryland
Corrective feedback and learner uptake in adult ESL classrooms
鈴木 美紀子
NYS TESOL, 2003年, Rye Brooks, New York
Negotiation of form in NNS-NNS interaction
鈴木 美紀子
NYS TESOL, 2002年, Saratoga Springs, New York