Doshisha University, Center for Global Education and Japanese Studies, 准教授, 2024/04 - Today
Doshisha University, Center for Japanese Language and Culture, 准教授, 2021/04 - 2024/03
中国人民大学, 外籍教師, 2010/09 - 2021/01
Kobe University, メディア文化研究センター, 学術推進研究員, 2010/04 - 2010/07
Otemon Gakuin University, Center for International Studies, 非常勤講師, 2008/04 - 2010/07
Waseda University, Center for Japanese Language, 契約講師, 2006/04 - 2006/08
「まあ」と「内心のわだかまり」―柳澤・ 馮氏らの所論に対する反論―
大工原勇人
日本語音声コミュニケーション, (12) 83 - 101, Mar. 2024, Scientific journal
Utilization of Generative AI as a “Classmate” in an Advanced Level Japanese Writing Class
DAIKUHARA Hayato
同志社大学日本語・日本文化研究, (21), Mar. 2024, Research institution
The Conjunctive Usage of "maa" in Written Japanese
大工原勇人
日本語プロフィシェンシー研究, (11) 96 - 113, Aug. 2023, Scientific journal
Cross cultural differences in arousal and valence perceptions of voice quality
Donna Erickson; Shigeto Kawahara; Albert Rilliard; Ryoko Hayashi; Toshiyuki Sadanobu; Yongwei Li; Hayato Daikuhara; João de; Moraes; Kerrie Obert
Proceedings of Speech Prosody 2020, 720 - 724, May 2020, International conference proceedings
Explaratory study in ethnophonetics: Comparison of cross-cultural perceptions of Japanese cake seller voices among Japanese, Chinese and American English listeners
Donna Erickson; Toshiyuki Sadanobu; Chunyue Zhu; Kerrie Obert; Hayato Daikuhara
Proceedings of Speech Prosody 2018, 393 - 397, Jun. 2018, International conference proceedings
フィラー「コー」における心内情報処理
大工原勇人
限界芸術「面白い話」による音声言語・オラリティの研究, 148 - 169, Feb. 2018, In book
「まあ」の強調的用法の生起条件
大工原勇人
感動詞の言語学, 97 - 113, Mar. 2015, In book
日本語教育におけるフィラーの指導のための基礎的研究―フィラーの定義と個々の形式の使い分けについて―
大工原勇人
Mar. 2010, Doctoral thesis
The use of the Japanese adverb Nanka: the Evidential Hypothesis and the Repeated Cognition Hypothesis
大工原勇人
Journal of Japanese grammar, 日本語文法学会, 9(1) 37 - 53, Mar. 2009
The use of Japanese filler ano and sono
大工原勇人
日本語教育, 日本語教育学会, (138) 53 - 62, Jul. 2008, Scientific journal
nihongokyoiku jissenkenkyu (6) no bunpojugyo de mananda koto
大工原勇人
Journal of practical study on teaching Japanese language, Waseda University, 1 71 - 80, Dec. 2004, Research institution
日本語教師のための実践・読解指導
大工原勇人
くろしお出版, Nov. 2019, Contributor, 第13章 学習者主体型の読解の教室活動:教師がやってみせる「小説の宝探し」の授業実践,pp.223-237
新经典日本语听力教程 第二册 教师用书
刘利国; 宫伟总
外语教学与研究出版社, Apr. 2015, Others, 日本語に関する助言と校正(“审订”)
新经典日本语听力教程 第二册
刘利国; 宫伟总
外语教学与研究出版社, Dec. 2014, Others, 日本語に関する助言と校正(“审订”)
新经典日本语听力教程 第一册 教师用书
刘利国; 宫伟总
外语教学与研究出版社, Sep. 2014, Others, 日本語に関する助言と校正(“审订”)
新经典日本语听力教程 第一册
刘利国; 宫伟总
外语教学与研究出版社, May 2014, Others, 日本語に関する助言と校正(“审订”)
「まあ」と「内心のわだかまり」―柳澤・馮らの所論に対する反論―
大工原勇人
日本語音声コミュニケーション学会2023年度春季大会, 23 May 2023
どう指導すれば外国人留学生が自力で日本語の論文を書けるようになるのか?
大工原勇人; 原田朋子
同志社大学 経済学研究科 FD研修講演会, 11 Oct. 2022, Public discourse
文脈展開における「まあ」の働き
大工原勇人
日本語音声コミュニケーション学会 & 日本語プロフィシェンシー研究学会ジョイント大会, Oct. 2020, Nominated symposium
フィラー「コー」における心内情報処理
大工原勇人
日本語文法学会第17回大会, Dec. 2016, Oral presentation
日本的character文化与日语教育(일본의 캐릭터문화와 일본어교육)
大工原勇人
东亚文化与传承”国际学术研讨会, Feb. 2012, Nominated symposium
「まあ」の強調的用法と体験
大工原勇人
北京大学・中国人民大学・筑波大学学術フォーラム, Nov. 2011, Oral presentation
談話標識の文法と音声―話し言葉の文法にむけて―
大工原勇人
北京日本学研究センター日本学総合講座, Apr. 2011, Public discourse
「まあ」の用法はいくつあるのか
大工原勇人
国際ワークショップ「キャラクタの文法と音声文法」, Dec. 2009, Oral presentation
フィラーと空気すすりの使い分けについて
大工原勇人
JSAA-ICJLE International Conference, Jul. 2009, Oral presentation
副詞『まあ』の2用法―但し書き的「まあ」と強調的「まぁー」―
大工原勇人
日本語学会春季大会, May 2009, Oral presentation
The use of maa in Japanese spoken language
Hayato DAIKUHARA
Developing New Methods and Resources for Processing Written and Spoken Language, Oct. 2008, Oral presentation
The prosody and uses of Japanese discourse marker nanka in conversation
Hayato Daikuhara
The 12th EAJS International Conference, Sep. 2008, Oral presentation
副詞「まあ」について
大工原勇人
第5回中日韓教育研究フォーラム, Aug. 2008, Oral presentation
「偉い人」の発話行為
大工原勇人
日本語音声コミュニケーション教育研究会ワークショップ「人物像と日本語教育」, Jul. 2008, Oral presentation
談話標識「なんか」・「どうも」の意味と生起環境
大工原勇人
国際シンポジウム「日本語『音声言語』の教育と基礎資料」, Dec. 2007, Poster presentation
間投詞「あの(ー)」・「その(ー)」の使い分けと指示詞の機能との連続性
大工原勇人
日本語学会秋季大会, Nov. 2005, Oral presentation
とりたて詞「なんか」の多義性について
大工原勇人
早稲田大学日本語教育学会, Mar. 2005, Oral presentation