黎明期の写真に記録された時間 ー撮影地点と被写体となった建物の分析を通してー
越前俊也
『人文学』同志社大学人文学会, (215) 71 - 97, Mar. 2025, Scientific journal
「平和記念の造営と展示1915-1964 −広島の陳列館/資料館/公園の50年−」
越前俊也
同志社大学博士論文(芸術学), Mar. 2020, Doctoral thesis
Transfiguration of the Center of Hiroshima Peace Memorial Park from 1949 to 1964
Toshiya Echizen
文化学年報 = Annual report of cultural studies, The Doshisha Daigaku Bunkagakkai, 66 163 - 188, Mar. 2017
Reflection on Krzysztof Wodiczko's Hiroshima Projection(Abstracts of the Papers Read at the 66th National Congress)
ECHIZEN Toshiya
Aesthetics, The Japanese Society for Aesthetics, 66(2) 118 - 118, 2015
イサム・ノグチのインターナショナリズム : 一九二八~三一年:パリ-モスクワ-北京-京都 (特集 グローバリズムの方法論と日本美術史研究 : 一国主義と受容研究を越えて) -- (グローバリズムの近現代表象を観る)
越前 俊也
美術フォーラム21 = Bijutsu forum 21, 美術フォーラム21 ; 1999-, 32 71 - 76, 2015
Introduction to contemporary artists: Nobuko Watabiki: the space of appearance
越前 俊也
Bijutsu forum 21, 美術フォーラム21刊行会, 22 20 - 26, 2010
Transitions of meaning in the Public Projection by Krzysztof Wodiczko
ECHIZEN Toshiya
Aesthetics, The Japanese Society for Aesthetics, 57(2) 43 - 56, 2006
スライドによる《パブリック・プロジェクション》--その性格と起源
越前 俊也
文化学年報, 同志社大学文化学会, 54 231 - 259, Mar. 2005
Mother and I in Isamu Noguchi's Roman Studies(1962)
Jimbungaku, (211) 116(1) - 90(27), 15 Mar. 2023
Isamu Noguichi's "Studies in Roma" and Yone Noguchi
JIMBUNGAKU; STUDIED IN; HUMANITIES
(209) 118 - 97, Oct. 2022, Introduction research institution
The Meaning of the Shape of Play Mountain by Isamu Noguchi
越前 俊也
文化学年報 = Annual report of cultural studies, 同志社大学文化学会, 69(69) 1 - 18, Mar. 2020, Report research institution
Prehistory of Atomic-Bomb Dome : Transition of an organization for industrial promotion
Toshiya Echizen
人文学, The Literary Association, Doshisha University, (203) 1 - 53, Mar. 2019
Retrospects on harms and collapses : A-Bomb Dome through the terms of Alois Riegl's The Modern Cult of Monuments
越前 俊也
博物館学年報 = Annual report of the School of Museology, Doshisha University, 同志社大学博物館学芸員課程, (49) 81 - 97, Mar. 2018
現代作家紹介 チェルフィッチュの〈映像演劇〉解釈試論 : 《渚・瞼・カーテン》を手がかりに
越前 俊也
美術フォーラム21 = Bijutsu forum 21, 美術フォーラム21 ; 1999-, 38(38) 15 - 20, 2018
Collected, Disclosed and Displayed Atomic Bomb Objects by Shogo NAGAOKA : Situation Before and After Opening of Hiroshima Peace Memorial Museum
Toshiya Echizen
人文学, The Literary Association, Doshisha University, (200) 1 - 67, Nov. 2017
広島平和記念公園中心部の変容1949-1964 −「平和広場」の消滅と「平和の灯」設置が意味するもの −
越前俊也
文化學年報, (66) 163 - 188, Mar. 2017, Report research institution
現代作家紹介 B26のフラワー・ボムとバンクシーのフラワー・スローワー : 秩序による「平和」とそれに抗する態度表明について
越前 俊也
美術フォーラム21 = Bijutsu forum 21, 美術フォーラム21 ; 1999-, 34(34) 19 - 23, 2016
Reconsidering Isamu Noguchi's Hiroshima Memorial to the Dead
越前 俊也
美術史, 美術史學會, 65(1) 117 - 132, Oct. 2015
The Toyotomi Period Exhibition : The First Special Exhibition at the Kyoto Imperial Museum in 1898
越前 俊也
博物館学年報, 同志社大学博物館学芸員課程, 46(46) 1 - 34, Mar. 2015
Isamu Noguchi's Hiroshima Memorial to the Dead : its term of production and origins
Toshiya Echizen
文化學年報 = Bunkagaku-Nempo (Annual report of cultural studies), The Doshisha Daigaku Bunkagakkai, 62(62) 296 - 319, 15 Mar. 2013
Tange's Hiroshima project and A-Bomb Dome : from a burned field to the symbol of the peace
Toshiya Echizen
文化學年報 = Bunkagaku-Nempo (Annual report of cultural studies), The Doshisha Daigaku Bunkagakkai, 61(61) 109 - 148, 15 Mar. 2012
Jidai-hin Exhibition which was held in Kyoto imperial palace in 1895: the first art historical exhibition in Japan
越前 俊也
Annual report of the School of Museology, Doshisha University, 同志社大学博物館学芸員課程, (41) 19 - 44, Mar. 2010
Potteries photographs taken by Nozima Yasuzo: the sense of sight between Yanagi Souetsu and Tomimoto Kenkichi
越前 俊也
美学芸術学, 美学芸術学会, (25) 1 - 26, 2009
Art museum of the fourth national industrial exhibition in Kyoto in 1895: its exhibition space and synthetic observation
越前 俊也
Annual report of the School of Museology, Doshisha University, 同志社大学博物館学芸員課程, (39) 35 - 68, Mar. 2008
Introduction to contemporary artists: Were shadows praised?: on a new work by Ernesto Neto in Japan
越前 俊也
Bijutsu forum 21, 美術フォーラム21刊行会, 18(18) 18 - 25, 2008
モエレ沼公園
Noguchi, Isamu; 小川, 重雄; 越前, 俊也
millegraph, Aug. 2020, 「モエレ沼公園− 死を生に反転させる庭」
「平和記念」の造営と展示1915-1964 : 広島の陳列館/資料館/公園の50年
越前, 俊也
[越前俊也], 2020
『空飛ぶ赤猫だぁ! 画家・岸本清子』
越前 俊也; 建畠晢; 三上満良
美術出版社, 2009, Joint work, 「彼女の論理―1980年代の岸本清子の絵と詩文より―」pp.58−70
(翻訳)「ヴォルフガンフ・ケムプによる解説」
越前 俊也; 共訳)勝國興
『オランダ集団肖像画』(アロイス・リーグル著)中央公論美術出版, 2007, Joint work, 405–466
shape
長谷川, 祐子; 越前, 俊也; 鷲田, めるろ; 金沢21世紀美術館建設事務局
City of Kanazawa, Office for 21st Century Museum of Contemporary Art, Kanazawa, Construction, 2003
shape : 変容するかたち展
長谷川, 祐子; 越前, 俊也; 鷲田, めるろ; 金沢21世紀美術館建設事務局
金沢市, Nov. 2002
ルノワール
Renoir, Auguste; Gruitrooy, Gerhard; 佐藤, 幸宏; 越前, 俊也
日本経済新聞社, Mar. 1996
Tentacle (テンタクル) : 砂澤ビッキ展
北海道立近代美術館; 砂澤, ビッキ; 北海道新聞社; 越前, 俊也; 平, 利弘
北海道立近代美術館, 1994
岡部昌生展 : ビッキに触れて
岡部, 昌生; 中森, 敏夫; Temporary Space; 越前, 俊也; 吉増, 剛造
Temporary Space, 1991
木のニューウェーブ : イコンの森の思索者たち
北海道立旭川美術館; 北海道新聞社; 阿部, 典英; 川越, 悟; 土屋, 公雄; 戸谷, 成雄; 深井, 隆; 舟越, 桂; 浅川, 泰; 越前, 俊也
北海道立旭川美術館 : 北海道新聞社, Nov. 1990
「広島平和記念公園の変容」越前俊也
越前俊也
第4回国際日本研究会会議, Aug. 2016, Oral presentation
「新萬來舎とイサム・ノグチの《ヒロシマ・メモリアル》」
越前俊也
慶應義塾の建築プロジェクトシンポジウム(慶応義塾大学), Nov. 2015, Nominated symposium
「クシシュトフ・ヴォディチコ《ヒロシマ・プロジェクション》再考」
越前俊也
第66回美学会全国大会(早稲田大学), Oct. 2015, Oral presentation
「イサム・ノグチ《広島の亡き人々のための記念物(メモリアル)》、その構想の推移について」
越前俊也
第67回美術史学会全国大会(早稲田大学), May 2014, Oral presentation
Three texts on colors in 1930s in Japan
越前俊也
国際セミナー「colour」(Universidade de São Paulo, Brasil), Mar. 2013, Public discourse
野島康三の陶磁器写真――柳宗悦と富本憲吉のはざまにあって――
越前 俊也
美学芸術学会, 2009, 同志社大学神学館
「ヒロシマの記憶と痕跡のかたち」
越前俊也
第20回広島芸術学会(広島国際会議場), Dec. 2006, Nominated symposium
「美術と公共性—クシシュトフ・ヴォディチコの《パブリック・プロジェクション》の変容とその意義」
越前俊也
美学会西部会(関西大学), Dec. 2005, Oral presentation