須貝 フィリップ
スガイ フィリップ
ビジネス研究科
修士課程教授
Last Updated :2022/11/28

研究者情報

研究分野

  • 人文・社会 / 経営学

学歴

  • 早稲田大学, 大学院国際情報通信研究科, 2003年 - 2006年
  • New York University Stern School of Business, Marketing, Marketing & Operations Management, 1994年09月 - 1996年06月
  • Tufts University, Economics, 1987年 - 1991年

所属学協会

  • International Academic Forum (IAFOR), 2019年, 9999年

委員歴

  • Editorial Board, 2020年 - 現在, Journal of Creating Value, その他
  • International Academic Advisory Board, 2019年 - 現在, International Academic Forum (IAFOR), 学協会

論文

  • The Definition, Identification and Eradication of Value Washing
    Philip Sugai
    Journal of Creating Value, 239496432110320 - 239496432110320, 2021年08月02日, 研究論文(学術雑誌)
  • 価値の評価企業、株主、顧客、従業員、パートナー、社会、地球の価値を測定するために客 的で明性のある目標を設定するための世界的なサステイナブル総合的枠組み
    須貝フィリップ; パッタナプラユンウォン; サタナン; ペットハーン; ジャッカラパン; 山崎正人
    DBS Discussion Paper Series, DBS-21-01 1 - 156, 2021年06月, 研究論文(大学,研究機関等紀要)
  • The Seven Directions of Value
    Philip Sugai
    Kindai Management Review, 9 35 - 45, 2021年04月, 研究論文(大学,研究機関等紀要)
  • High-performance work systems and organizational performance across societal cultures
    Dastmalchian, Ali; Bacon, Nick; McNeil, Nicola; Steinke, Claudia; Blyton, Paul; Kumar, Medha Satish; Bayraktar, Secil; Auer-Rizzi, Werner; Bodla, Ali Ahmad; Cotton, Richard; Craig, Tim; Ertenu, Behice; Habibi, Mohammad; Huang, Heh Jason; Imer, Havva Pinar; Isa, Che Ruhana; Ismail, Ayman; Jiang, Yuan; Kabasakal, Hayat; Colombo, Carlotta Meo; Moghavvemi, Sedigheh; Mukherjee, Tuheena; Bin Musa, Ghazali; Sugai, Philip; Tang, Ningyu; Troung Thi Nam Thang; Varnali, Renin
    JOURNAL OF INTERNATIONAL BUSINESS STUDIES, 2020年01月, 研究論文(学術雑誌)
  • WHAT IS WASTE? DEFINING THE CONCEPT OF WASTE
    Philip Sugai; Lukman Aroean
    IDEAS IN MARKETING: FINDING THE NEW AND POLISHING THE OLD, 122 - 122, 2015年, 研究論文(国際会議プロシーディングス)
  • Willingness to pay for digital contents in Japan
    Donghun Kim; Philip Sugai
    Economics Bulletin, 30(3) 1 - 7, 2010年, 研究論文(学術雑誌)
  • Differences in consumer loyalty and willingness to pay for service attributes across digital channels: A study of the Japanese digital content market
    Donghun Kim; Philip Sugai
    TELECOMMUNICATIONS POLICY, 32(7) 480 - 489, 2008年08月, 研究論文(学術雑誌)
  • The semantics of mobile TV
    Bryan Copeland; Philip Sugai
    Proceedings of the 6th Annual Communication Networks and Services Research Conference, CNSR 2008, 30 - 37, 2008年, 研究論文(国際会議プロシーディングス)
  • Exploring the impact of handset upgrades on mobile content and service usage.
    Philip Sugai
    IJMC, 5(3) 281 - 299, 2007年, 研究論文(学術雑誌)
  • Differences in consumer loyalty and willingness to pay for service attributes across digital channels: the case of Japanese digital content market.
    Donghun Kim; Philip Sugai
    IWCMC 2007: Proceedings of the 2007 International Wireless Communications and Mobile Computing Conference, 231 - 235, 2007年, 研究論文(国際会議プロシーディングス)
  • Mapping the mind of the mobile consumer across borders: An application of the Zaltman metaphor elicitation technique
    Philip Sugai
    International Marketing Review, 22(6) 641 - 657, 2005年, 研究論文(学術雑誌)

MISC

  • Waste vs. Challenge! Consumer Insights and Strategic Implications of Unused Technology Product Capabilities and Features
    Sugai Philip; Aroean Lukman
    Kindai management review, Maruzen Planet ; c2013-, 2 106 - 117, 2014年03月
  • Study of consumer attitudes towards connected reader devices in Japan based on the decomposed Theory of Planned Behavior
    Koeder Marco Josef; Mohammed Upal; Sugai Philip
    Economics & management series, 国際大学, 2011, 2011年05月
  • The Six Immutable Laws of Mobile Business
    Philip Sugai; Marco Koeder; Ludovico Ciferri
    The Six Immutable Laws of Mobile Business, 1 - 201, 2009年12月16日, その他
  • IECPレポート Google Android and Wireless Ecosystem
    Sugai Philip
    智場, 国際大学グローバルコミュニケーションセンター, (112) 121 - 126, 2008年12月
  • Willingness to Pay for Service Attributes in the Japanese Digital Content Market
    KIM N. N.; Sugai Philip
    BMC Physiol., 国際大学, 6 1 - 9, 2006年
  • Segmenting and predicting consumer network loyalty behaviors within Japan's mobile market
    Sugai Philip
    GITS, GITI紀要, 早稲田大学大学院国際情報通信研究科・国際情報通信研究センター, 2004 165 - 171, 2004年

書籍等出版物

  • Building value through marketing : a step-by-step guide
    Sugai, Philip
    Routledge, 2021年
  • Suntory: Rebranding the Japanese Whisky Highball
    Ivey Business Publishing, 2020年03月, 単著
  • Nestlé KITKAT in Japan (D): A Trajectory For Future Growth
    Philip Sugai
    Ivey Business Publishing, 2019年06月, 単著
  • Nestlé KITKAT in Japan (C): Power of The Postal Service
    Philip Sugai
    Ivey Business Publishing, 2019年06月, 単著
  • Nestlé KITKAT in Japan (B): The Roots of Premiumization
    Philip Sugai
    Ivey Business Publishing, 2019年06月, 単著
  • Nestlé KITKAT in Japan (A): Sparking a Cultural Revolution
    Philip Sugai; Adrian Sossna
    Ivey Business Publishing, 2019年06月, 共著
  • Innovating Tradition at Hosoo
    Philip Sugai
    Ivey Business Publishing, 2018年11月, 単著
  • AGL: An Electric Utility Dealing with Disruptive Innovation
    Philip Sugai; Tom Houghton
    Ivey Business Publishing, 2016年08月, 共著
  • Hatsune Miku: Japanese Virtual Idol Ignites Global Value Co-creation
    Timothy Craig; Philip Sugai; Lukman Aroean
    Ivey Business Publishing, 2015年01月, 共著
  • The six immutable laws of mobile business
    Sugai, Philip; Koeder, Marco; Ciferri, Ludovico
    John Wiley & Sons, 2010年01月, 共著
  • Walt Disney Internet Group Japan's Dimo Project
    Philip Sugai
    Ivey Business Publishing, 2004年11月, 単著

担当経験のある科目(授業)

  • マーケティング
    同志社大学
  • ノベーションマネジメント
    スタンフォード大学
  • マーケティング
    国際大学