ZACHARY NANBU
ザッカリー ナンブ
グローバル地域文化学部グローバル地域文化学科
准教授
Last Updated :2025/07/16

研究者情報

      科研費研究者番号

      60983187

    論文

    • Simple language, sophisticated actions
      Eric Hauser; Zachary Nanbu
      Pragmatics and Society, 2025年01月16日, 研究論文(学術雑誌)
    • Embodied Mapping: Negotiating Epistemic Access during Initial Place Reference
      Zachary Nanbu; Tim Greer
      Research on Language and Social Interaction, 2024年10月, 研究論文(学術雑誌)
    • Creating Obstacles to Progressivity: Task Expansion in Second Language Role‐Plays
      Zachary Nanbu; Tim Greer
      TESOL Quarterly, 2023年12月, 研究論文(学術雑誌)
    • Proffering absurd candidate formulations in the pursuit of progressivity
      Cheikhna Amar; Zachary Nanbu; Tim Greer
      Classroom Discourse, 2022年07月03日, 研究論文(学術雑誌)
    • Visualizing Emergent Turn Construction: Seeing Writing While Speaking
      TIM GREER; ZACHARY NANBU
      The Modern Language Journal, 106(S1) 69 - 88, 2022年01月, 研究論文(学術雑誌)
    • General and Explicit Test Prompts
      Tim Greer & Zachary Nanbu
      Second Language Pragmatics and English Language Education in East Asia, 2020年12月28日
    • “Do you know banana boat?”: Occasioning overt knowledge negotiations in Japanese EFL conversation
      Zachary Nanbu
      Journal of Pragmatics, 169 30 - 48, 2020年11月, 研究論文(学術雑誌)

    講演・口頭発表等

    • Giving directions in a virtual world: Resources for managing fragmented perception
      Tim Greer; Adam Brand; Zachary Nanbu
      4th Conference on Discourse, Culture & Interaction (DCI-4), 2024年12月05日, 2024年12月05日, 2024年12月06日, 口頭発表(一般)
    • On materiality, morphability and ephemerality in L2 role-plays: Enlisting environmental objects and their mimed counterparts
      Zachary Nanbu; Tim Greer; Eric Hauser
      4th ICOP-L2 conference, 2024年06月05日, 2024年06月05日, 2024年06月07日, 口頭発表(一般)
    • Managing Co-Presence during a Virtual Reality English Class
      Zachary Nanbu
      ICCA 2023, 2023年07月02日, 2023年06月26日, 2023年07月02日
    • Occasioned enactments in L2 role-plays: Enlisting environmental objects and their mimed counterparts
      Tim Greer, Zachary Nanbu
      ICCA 2023, 2023年07月02日, 2023年06月26日, 2023年07月02日, 口頭発表(一般)
    • "Get outta the way!": Orienting to Spatial Violations in Virtual Reality
      Zachary Nanbu
      GREIP @ Universitat Autònoma de Barcelona, 2023年05月25日, 口頭発表(一般)
    • Marked re-occasionings of learnables in a cooking-for-learning context
      Tim Greer; Zachary Nanbu
      AAAL 2023 Conference, 2023年03月18日, 2023年03月18日, 2023年03月21日, 口頭発表(一般)
    • Embodied list construction as a resource in L2 interaction
      Zachary Nanbu
      3rd ICOP-L2 conference, 2022年09月09日, 2022年09月08日, 2022年09月09日, 口頭発表(一般)
    • Two practices of address in student use of L2 English for initiating actions
      Eric Hauser, Zachary Nanbu
      3rd ICOP-L2 conference, 2022年09月08日, 2022年09月08日, 2022年09月09日, 口頭発表(一般)
    • "I got stepped on!": Participant orientations to proximity and space during a VR English class
      Zachary Nanbu
      5th CAN-Asia Symposium on L2 Interaction, 2022年05月14日, 2022年, 2022年, 口頭発表(一般)
    • "So canoe": On the expert deployment of minimal linguistic resources
      Zachary Nanbu; Tim Greer
      4th CAN-Asia Symposium on L2 Interaction, 2021年03月24日, 2021年03月24日, 2021年03月28日, 口頭発表(一般)
    • Embodying gradations of knowledge in novice EFL conversation
      Zachary Nanbu, Tim Greer
      2nd ICOP-L2 conference, 2019年05月29日, 2019年05月29日, 2019年05月31日, 口頭発表(一般)
    • Mapping understanding: Embodied action and place reference in second language interaction
      Zachary Nanbu; Tim Greer
      3rd CAN-Asia Symposium on L2 Interaction, 2019年05月24日, 2019年05月24日, 2019年05月26日, 口頭発表(一般)
    • Displays of understanding in paired EFL test interaction
      Zachary Nanbu
      AIEMCA Conference, 2018年11月27日, 2018年11月27日, 2018年11月29日, 口頭発表(一般)
    • Understanding in L2 interaction (Panel)
      Zachary Nanbu
      JALT International Conference, 2018年11月23日, 2018年11月23日, 2018年11月26日
    • Overt demonstrations of understanding in Japanese EFL Conversation.
      Zachary Nanbu
      2nd CAN Asia Symposium on Second Language Interaction, 2018年05月26日, 口頭発表(一般)
    • "Do you know?": An interactional tool for the management and achievement of intersubjectivity in paired EFL test interaction
      Zachary Nanbu
      CAN Asia Symposium on Second Language Interaction, 2017年05月27日, 2017年05月27日, 2017年05月28日, 口頭発表(一般)